Ahad, 20 Mac 2011

Aku dan hostel tahun kedua...


Tahun kedua aku dihostel, tidak banyak perkara menarik berlaku. Perjalanan hidup aku seharian berjalan seperti biasa. Tahun tu, aku dengan tabiat aku yang suka tido dalam kelas. Kerja sekolah pun ada yang aku tak buat. Mata pelajaran sains paduan aku hanya buat nota di muka surat pertama dan kedua, dua helai di bahagian tengah buku latihan dan dua helai lagi di akhir buku latihan. Hujung tahun aku ditangkap sebab tak buat kerja sekolah dan tak pernah hantar pun latihan kerja sekolah mata pelajaran sains tu. Masa tu cikgu yang ajar aku nama dia cikgu Tan ( amoi ). Apa lagi aku didenda menyalin semua kerja-kerja sekolah tu dari awal tahun hinggalah ke hujung tahun tersebut. Kalau tak, takdeler aku kedudukan markah dalam peperiksaan akhir tahun. Nak tak nak, kena la buat. Lain-lain tu, ada dua perkara berlaku. Satu pasal perempuan dan satu lagi tahun pertama aku kenal komputer. Pasal perempuan plak, pertamanya ada seorang perempuan yang nak buat aku adik angkat dan keduanya aku belajar 'tackle' awek buat kali pertama( dapat plak tu). Tapi awek tu cuma bertahan sebulan kawan ngan aku. Aku dapat cerita(khabar angin) dia ada kawan ngan balak lain plak. Mula takde ler aku percaya, tapi lama-lama tu goyang jugak. Ada plak senior aku ni dah racun aku punya kepala otak. Apa lagi , dengan semangat pahlawan cangkul aku, aku pun ' sound' la dia. "Kita break je la, macam muka kau ni, sepuluh pun aku bleh cari la". Tu la ayat power yang aku guna seperti yang di ajar oleh senior aku yang namanya Mail. Pastu aku tak kontak lagi dia. Bongkak sungguh aku nie kan. Dari cerita sumber-sumber yang meragukan dia menangis jugak aku buat macam tu. Apa tak nya ,malu la dia aku sound macam tu( tapi blum tentu betul sumber tu- jangan percaya ). Awek tu memang cantik pun, kena cita rasa aku la, cuma aku je yang tak sedar diri. Dia tu cantik, aku plak macam tongkang pecah je mukanya( cinta monyet la katakan). Itu pun nasib baik jugak dia nak kawan ngan aku. Manusia lupa diri. Pompuan yang kedua plak nak buat aku sebagai adik angkat . Aku tak hingin pun. Aku pun tolak la. Yang tak baiknya, aku tolak secara kasar( teruk betul attitude aku masa tu). Aku malukan dia depan orang ramai( minta maap banyak-banyak la kepada sesiapa yang terlibat -Kejam sungguh aku). Lepas tu aku pun blah dengan selamba jer. Sebenarnya diawal persekolahan aku kat sekolah tu ,aku ni boleh la dikategorikan sebagai murid pendiam. Aku hanya bercakap dan bergaul hanya dengan rakan terdekat je, tu pun tak banyak sangat cakap. Kalau pompuan tu jauh sekali, jangan harap la..Bersambung dilain kali......Adios.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan