Jumaat, 22 Julai 2011

Kenangan bersama kenangan


Tah macam mana plak aku tetiba terkenang masa dollu-dollu. Waktu zaman rock kapak tengah memuncak. pergh indah sungguh waktu tu. Walaupun aku tak sepenuhnya terjebak, tapi aku mengikuti perkembangan semasa pada waktu tu....aku pun pernah jugak menyarung seluar ketat. Seluar tu kalau nak pakai mesti guna beg plastik disarung kat kaki. Kalau tak, takde masuknyer seluor tu. Jalan pun sikit terkedek-kedek takut koyak, tak bley laju-laju beb. Masa tu cakap pun gua ngan lu je la. Kalau tak, tak rock plak orang cakap. Kena ikut perkembangan semasa. Band-band local yang top mesti ler Search ,Wings, May, Lefthanded, junction, Lipan bara, Gersang, Scandal, Desire , Crossfire, Bloodshed, rustyblade ,Mega ,Medicine ,Bumiputra Rockers, Putra ,Metafora, CRK ,Ilusi dan lain-lain lagi yang sezaman dengannyer. Kemudian tu timbul la pulak Iklim, Laksamana, XPDC, Alfa, Saxo,Kamikaze, Springs, EYE, Exist, Fotograf ,Ukays dan yang sama dengan generasinya. Jiwang habis time tu....saper yang tak leh nyanyi lagu Isabella, Taman Rashidah Utama, Misteri Mimpi Syakila, Seribu tahun takkan mungkin, Sendiri, Kenangan bersamamu, Tika dan Saat ini, masih aku terasa dan macam-macam lagi...Syahdu kan? Kalau dalam bilik air tu dah takde yang bley challenge dah. Semua lagu dibelasahnya.Biar suara tak sedap tapi hati puas.Perasaan masa tu, aku lah penyanyi yang paling best, biarpun Amy search tu glemmer. Pedulik haper aku....Aku punya suka la...Sekarang ni tu semua adalah kenangan. Nak patah balik tak bley dah...Rindunya aku zaman tu....huhuhuuuuu..

Dia Isabella
Lambang Cinta yang lara
Terpisah kerana
Adat yang berbeza
Cintaku gugur bersama
Daun-daun , Kekeringan......Haluan.
Hidupku terpisah dengan Isabella....


Sayunya...........Dollu-dollu punya penangan...pergh syahdu beb.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan