Ahad, 3 Disember 2017

Tahun 2017

Sekarang dah 3 Disember 2017, rupanya dah 3 tahun aku tak menulis. Perasaan nak ketuk keyboard tu ada,tapi tak jugak berjaya. Kadang tu sebab masa dan kadang tu memang dah tak ada idea lagi. Aku bukan seorang penulis tapi teringin nak menulis. Itulah masalahnya, bukan bidang tapi nak buat jugak. Aku rasa masa untuk diri sendiri adalah perlu. Aku teringin nak buat apa yang yang aku ingin buat,tapi kadang kala tak tahu macam mana nak mula...Mungkin ilmu kurang...Mungkin tidak berkesempatan....dan segalanya mungkin....Kita manusia..hanya mampu merancang dan jangan berasa letih untuk merancang....itu pendapat aku....Pada aku, kalau kita tidak merancang, hidup akan jadi hambar....kita tak ada perkara atau sesuatu untuk diharapkan.....dengan harapan kita akan berusaha untuk mencapai apa yang kita hajatkan. Jadi hidup kita akan bermakna dan bermatlamat. Kita pun tidak akan berasa bosan atau dengan kata lain tak tahu nak buat apa....susahkan jugak hidup macam tu.....Nak mula tahun baru iaitu tahun 2018.....tak salah buat sasaran.....buat perancangan untuk mencapai matlamat yang kita inginkan....usaha hingga berjaya...selamat berjaya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan