Isnin, 27 Ogos 2012

Berlalu sudah Ramadan....

Dah seminggu 1 Syawal meninggalkan kita . Betapa kita akan merindukan ramadan sehingga kembalinya pada tahun hadapan . Ramadan sungguh indah , tak tergambar dengan kata-kata . Bukan memuji atau bermadah , sememangnya Ramadan sungguh indah . Kalau dapat sememangnya nak bulan Ramadan setiap hari . Dulu aku memang tak faham apa yang dikatakan nikmatnya Ramadan , tapi sekarang aku tahu nikmat ramadan , namun aku tak dapat lagi menggambarkan keindahannya . Allahhuakhbar.....Mungkin dengan usia yang makin meningkat , aku akan lebih faham pada masa hadapan . Insyaallah.....Kalau kita tidak menghayati ramadan , memang tak dapat rasakannya . Begitulah aku yang dulu....Ramadan juga dapat mematangkan seseorang sekiranya menghayati . Semoga aku bertemu lagi Ramadan tahun hadapan....amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan